Dva stuba srama: Fashizam i Nacizam

Vrijeme nakon prvog svjetskog rata nije promijenilo samo politički zemljovid Evrope, u kojem su nastale nove države poput Čehoslovačke, Poljske, Latvije, Kraljevine SHS, nego se - naročito u poraženoj Njemačkoj - pokušalo pronaći krivce za kolektivni poraz, sastaviti cjelovito nacionalno u razbijenom političkom ogledalu, započeti razmišljati drukčije, bolje. Ali taj ideološki proces sastavljanje razbijenog ogledala, nije išao lako i bez trauma. Od jednom su se sa svih strana pojavili spasioci Njemačke duše, korektori duhovnih granica,  cenzori joše neoblikovanog novog m orala. Njemački intelektualci sa strahom su otvorili ponovo pronađenu Pandorinu Kutiju (Šta je Pandorina Kutija vidi ovdje), u kojoj je, između ostalih stvari, godinama čamio nekontreolisani, u strah omotani okultizam. U toj eklektričnoj kozmologiji nacistički okultizam dobio je svoj pokret, organizaciju i ime: Ultima Thule.

       Na dobrim savremenim zemljovidima Thule leži ispred istočne obale Grenlanda. Francuski pisac Robert Charoux tvrdi kako je, kao i Platonova Atlantida, i Thule nekoć bila dio veće kopnene mase. Pojavila se na zemljovidu koji su 1398. izradila braća Antonio i Nikolo Zeno iz Venecije kad su pod vodstvom Henrija Sinclara, velikog majstora templara, plovili prema Novoj Škockoj. Znanstvenici su otkrili da je Arktik u vrijeme izrade karte bio bez leda i da su ljudi koji su živjeli u zemljama sjever danas pokopani ispod leda pa su tako i nastale legende o Thuli, Numinoru i Hiperborejcima. Mit o izgubljenoj zemlji Thuli bio je u srednjem vijeku značajan za teutonske vitezove,a kasnije i za neke manje okultne skupine u nacističkoj Njemačkoj. Oni su vjerovali da tačno u 16:00 sati tog velikog dana poslednji su detaljno uređeni u azurno plavom salonu, a na zlatnom i slonovačkom ukrašenom stolu prostrta je gozba za vrijeme plemenitog gosta. Bilo je tamo čokoladnih torti, kolača od lješnika, kavijara, buterbrota i kesten-pirea, hladne kreme od jagoda, kandiranog cvijeća i voća, slatkiša, kave, šerbeta, blijedo zlatnog čaja te najrjeđih i naskupljih Mađarskih vina i likera.

       Jeli potrebno naglasiti da je sav trud bio uzaludan? Austrijski časnik bio je prisiljen otkazati dogovor; njegov pretpostavljeni nije mu dopustio posjetiti obitelj Ashkenazy. Majka je bila bijesna, a kći ponižena.

       Kao bogati, sposobni i mudri pojedinci, Židovi su ulazili u različita društva, građanske izbore pa i u slobodnozidarske lože. Pritom su uvijek bili spremni na ponižavanja, maltretiranja i diskriminaciju. Postoji dokumentacija iz koje je razvidono da još u 19 stoljeću neke od slobodnozidarskih loža u SAD i Njemačkoj nisu dopuštale članstvo židovima

       Kako bi zadržali svoje dostojanstvo, Njemački židovi koji su se zatekli u Americi, ustanovili su 1843. U New Yorku samostalni red B'nai B'rith (Bratski savez ili Sinovi zavjeta), skraćeno N. O. B. B. (Nezavisni Orden B'nai B'rith); neku izvori navode inačice ,,Bne Brit" ili ,,Bene Berit". To je bilo bratstvo karitativnog značaja, benevolentna židovska organizacija koj je podupirala svoje članove i njihove obitelji u bolesti i smrti. Cilj društva temeljio se na održavanju židovske tradicije i kulture te u borbi protiv anti-semitizma. Načela deklaracija osnivača naznačuje da je ideal udruženja ,,Ujediniti židove radi nihovoih najviših interesa, kao i interesa čitavog čovječanstva (...) da brani vjersku i duhovnu baštinu Saveza obrazovnim i kulturnim djelovanjem prije svega među mladima (...) da se bori protiv izraženog i latenstnog anti-semitizma."

       Članovi lože zovu se ,,braća" prolaze kroz inicijaciju i okupljaju se u ložama.. Pritom je potrebno naglasiti da B'nai B'rith nije slobodnozidarska organizacija, iako se u židovskim ložama upotrebljava slična simbolika i rječnik pojmova, kao u pravim i potpunim ,,plavim" i ,,crvenim" slobodnozidarskim ložama.

       Slobodno zidarstvo je utolikoj mjeri protkano židovskim elementima da je Američki rabin Izak Meyer Wise 1866. godine u časopisu The Izraelite of America sa pravom zapisao. ,,Slobodno zidarstvo je čista židovska ustanova njezina povijest, stupnjevi, lozinke i zakoni su židovski od početka do kraja". Tačno je rekao i slobodni zidar dr Gustav Karples: ,,Ideja slobodnog zidarstva proizišla je iz židovstva.

Primjedbe

Popularni postovi